Home|Praktisch|Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen2021-09-27T10:00:18+02:00
Kan ik een individuele afspraak kosteloos verzetten of annuleren?2021-09-27T10:27:55+02:00

Ja en nee. Indien een sessie binnen 24 uur voor de afspraak wordt afgezegd brengen wij de kosten in rekening. Dit geldt ook voor het verplaatsen van een afspraak omdat wij de gereserveerde tijd niet meer kunnen vullen op zo’n korte termijn. Wij vragen dan ook om, als je weet dat je een afspraak niet na kunt komen, ons dit zo snel mogelijk te laten weten.

Kan ik mijn zoon of dochter aanmelden?2021-09-27T10:40:36+02:00

Nee. Het is wél altijd mogelijk om als ouder contact met ons op te nemen. De daadwerkelijke aanmelding moet altijd door de jongere zelf gedaan worden. Dit doen we omdat we het belangrijk vinden dat de jongere zelf gemotiveerd is iets bij ons te doen. Het is wel mogelijk dat er bij een eerste individuele afspraak een ouder bij is mocht het te spannend zijn voor de jongere.

Kan ik eerst komen kennismaken?2021-09-27T10:20:29+02:00

Ja. Voor individuele begeleiding leert de ervaring dat we tijdens een eerste (live) kennismaking altijd meteen aan de slag gaan. Daarom is deze niet kosteloos. Mocht blijken dat het niet klikt en je geen vervolgafspraak maakt dan sturen we geen factuur.
Voor individuele begeleiding of deelname aan groepen is een telefonische kennismaking altijd kosteloos.

Kan ik een offerte krijgen voor een individueel traject?2021-09-27T10:02:20+02:00

Ja. Indien individuele begeleiding vergoed wordt door een werkgever maken wij altijd een offerte op maat.

Kan jullie aanbod vanuit het opleidingsbudget betaalt worden?2021-09-27T09:59:39+02:00

Ja. De belastingdienst keurt dit goed indien de begeleiding nauw verband houdt en bijdraagt aan het (beter) functioneren binnen de dienstbetrekking. Als aan deze voorwaarde is voldaan, is het geen probleem dat de werknemer óók voor zijn privéleven van de begeleiding profiteert.

Verzorgen jullie ook maatwerk voor organisaties?2021-09-27T10:01:28+02:00

Ja. Wij passen ons programma altijd aan aan de vraag van de opdrachtgever. Dit kan in de vorm van het aanpassen van bestaand aanbod maar het is ook altijd mogelijk om een nieuw programma te maken.

Heb ik een verwijzing van de huisarts nodig?2021-04-15T18:03:12+02:00

Nee. Je kunt ons gewoon mailen, appen of bellen om een afspraak te maken.

Hoelang duurt een individueel traject?2021-04-19T17:07:10+02:00

Afhankelijk van de vraag waarmee je komt bestaat een traject vaak uit 6 tot 9 sessies. Gaandeweg wordt duidelijk of het een vervolg krijgt.

Ik heb nog nooit iets bij jullie gedaan, kan ik meedoen?2021-04-15T18:08:31+02:00

Aan al het aanbod voor groepen kun je meedoen zonder dat je al eens iets bij ons gedaan hebt behalve de Doorgaande Procesgroep. Die is alleen toegankelijk als je al individuele sessies bij ons gedaan hebt of aan een groep hebt meegedaan.

Slaap ik tijdens een weekend alleen op een kamer?2021-04-15T18:14:08+02:00

Meestal niet. In De Bronhoeve zijn geen eenpersoons slaapkamers. Het is wel mogelijk om ergens in de grote tuin je tentje op te zetten. Bij sommige andere locaties is het tegen een meerprijs wel mogelijk om een eenpersoons kamer te boeken.

Is de Bronhoeve met het OV bereikbaar?2021-04-15T18:08:06+02:00

Vanaf de bushalte in Cothen is het een half uur lopen. Daarom zorgen wij ervoor dat als je met het OV komt, je bij de bushalte wordt opgehaald met de auto. Wel belangrijk dit vooraf af te stemmen. Ook wordt er een deelnemerslijst gedeeld waardoor contact over carpoolen mogelijk is.

Kan ik dieetwensen doorgeven?2021-04-15T18:08:55+02:00

Wij eten altijd vegetarisch en hebben standaard dingen als havermelk, geitenkaas en speltbrood. Naast natuurlijk allemaal andere lekkere dingen. Als je op medische gronden een speciaal dieet hebt horen we het graag. We kijken dan samen wat er mogelijk is.

In welke plaatsen kan ik begeleiding krijgen?2021-09-27T09:48:48+02:00

Individuele begeleiding wordt gegeven in Utrecht, Leiden, Almere en Ede.

Is er een wachtlijst?2021-09-27T10:42:31+02:00

Nee. Wij hebben geen wachtlijst. Je kunt vrijwel altijd binnen drie weken bij ons terecht.

Worden de kosten vergoed door de verzekering?2021-04-18T16:08:53+02:00

Helaas worden wij niet vergoed door de verzekering.
Mocht het tarief echt niet haalbaar voor je zijn en je ouders kunnen het ook niet betalen dan hanteren wij een tarief naar draagkracht.
Als je al werkt kun je met je werkgever overleggen. Er zijn veel werkgevers die onze activiteiten vergoeden.
Neem altijd contact met ons op als het financieel niet lukt, dan kijken we samen wat er mogelijk is.

Heb je een andere vraag?

Stel je vraag hier of neem contact met ons op via een van deze kanalen.

Je bericht is succesvol verzonden.
Er is iets mis gegaan. Probeer het opnieuw.
Ga naar de bovenkant